Spotify zapłacił ponad 100 milionów dolarów wydawcom i twórcom podcastów, firma powiedziała The New York Times Deal.
Wydanie jest wynikiem planu uruchomionego w 2025 r., Który otwiera nowe źródła dochodów dla wykwalifikowanych właścicieli. Ale jest to również próba przyciągnięcia większej liczby twórców (i ich odbiorców) do Spotify, ponieważ wzrost podcastów wideo sprowadza wiele z nich na YouTube.
Filmy zdominowały podcast. Według badań Edisona Raport Od stycznia. Usługa twierdzi, że co miesiąc dociera do 1 miliarda konsumentów podcastów, co czyni go główną platformą dla podcastów – Król mediów i Kingmaker – i zostaw jedyną platformę audio i podcastu Apple w kurzu. (Spotify wprowadził podcast wideo w 2019 roku)
W porównaniu z YouTube, Spotify stał się podcastem słabszym, z w sumie 675 milionów słuchaczy podcastów miesięcznie. Jeden pokazuje, jak daleko musi się spotkać, aby dogonić najlepszych graczy: YouTube Płacić W latach 2021–2024 twórcy i firmy medialne przekroczyły 70 miliardów dolarów.
Według S&P Capital Capital, firma zgłosiła, że zyski we wtorek zarobią około 540 mln EUR przychodów ze sprzedaży od 4,2 mld EUR.
Ale wymieniona na giełdzie nowojorskiej, ale znajduje się w Sztokholm Spotify, Wciąż ważny gracz w branży, częściowo dzięki swojej talentu – dystrybuuje i sprzedaje reklamy największego na świecie podcastu, Joe Rogan Experience. Osiągnął całoroczną rentowność w 2024 r. (Podcast pana Rogana jest również dostępny na YouTube).
Nowy program partnerski został zaprojektowany w celu wyeliminowania go wraz z dominacją YouTube. Spotify wcześniej zapłacił twórcom tylko poprzez dzielenie się przychodów reklamowych z YouTube. Teraz sprawia, że są również zmotywowani do przesyłania filmów, a wykwalifikowani twórcy zarabiają dodatkowe pieniądze w oparciu o ilość interakcji z ich filmami.
Firma stara się przyciągnąć więcej odbiorców. Tymczasem Spotify ogłosił swój program partnerski w listopadzie, podczas gdy ogłosił, że płatni subskrybenci na niektórych rynkach nie muszą oglądać dynamicznych reklam w podcastach wideo. Według Spotify zużycie wideo wzrosło o ponad 40% od stycznia.
Pytanie brzmi teraz, czy Spotify może przekonać twórców do zmiany priorytetu.
David Coles, gospodarz podcastu powieści horroru Just Gropy: The Horror Story, powiedział, że jego przychody Spotify niedawno przekroczyły jego przychody z YouTube i ponownie ocenia swoją „rodzinną platformę”. W ostatnim kwartale Coles powiedział, że otrzymał od Spotify około 45 500 USD. Po dołączeniu do nowego programu partnerskiego firmy jego kwartalne przychody Spotify wzrosły o około 81 600 USD.
W przypadku większych programów i firm podcastów, takich jak YMH Studios, sieć komediowa z 2,1 milionami użytkowników YouTube, może generować popularne podcasty, w tym „2 Bears, 1 Cave”, a ten wzrost może być bardziej dramatyczny. YMH Studios, jednocześnie odmawiając dzielenia się dokładnymi liczbami, powiedziała, że kwartalne przychody Spotify potroiły się po dołączeniu do programu partnerskiego.
Chociaż twórcy podkreślają, że są to wciąż wczesne dni, Alan Abdine, szef przychodów reklamowych w YMH Studios, nazwał nowy plan płatności A „zmieniaczem gier” i „bardzo szczęśliwą niespodzianką”.
(TagStotranslate) Nagrywanie wideo
źródło linku