Home General Spotify zapłacił podcasty 100 milionów dolarów, gdy Wojna Stwórcy rozgrzewa się

Spotify zapłacił podcasty 100 milionów dolarów, gdy Wojna Stwórcy rozgrzewa się

4
0
Spotify zapłacił podcasty 100 milionów dolarów, gdy Wojna Stwórcy rozgrzewa się

Spotify zapłacił ponad 100 milionów dolarów wydawcom i twórcom podcastów, firma powiedziała The New York Times Deal.

Wydanie jest wynikiem planu uruchomionego w 2025 r., Który otwiera nowe źródła dochodów dla wykwalifikowanych właścicieli. Ale jest to również próba przyciągnięcia większej liczby twórców (i ich odbiorców) do Spotify, ponieważ wzrost podcastów wideo sprowadza wiele z nich na YouTube.

Filmy zdominowały podcast. Według badań Edisona Raport Od stycznia. Usługa twierdzi, że co miesiąc dociera do 1 miliarda konsumentów podcastów, co czyni go główną platformą dla podcastów – Król mediów i Kingmaker – i zostaw jedyną platformę audio i podcastu Apple w kurzu. (Spotify wprowadził podcast wideo w 2019 roku)

W porównaniu z YouTube, Spotify stał się podcastem słabszym, z w sumie 675 milionów słuchaczy podcastów miesięcznie. Jeden pokazuje, jak daleko musi się spotkać, aby dogonić najlepszych graczy: YouTube Płacić W latach 2021–2024 twórcy i firmy medialne przekroczyły 70 miliardów dolarów.

Według S&P Capital Capital, firma zgłosiła, że ​​zyski we wtorek zarobią około 540 mln EUR przychodów ze sprzedaży od 4,2 mld EUR.

Ale wymieniona na giełdzie nowojorskiej, ale znajduje się w Sztokholm Spotify, Wciąż ważny gracz w branży, częściowo dzięki swojej talentu – dystrybuuje i sprzedaje reklamy największego na świecie podcastu, Joe Rogan Experience. Osiągnął całoroczną rentowność w 2024 r. (Podcast pana Rogana jest również dostępny na YouTube).

Nowy program partnerski został zaprojektowany w celu wyeliminowania go wraz z dominacją YouTube. Spotify wcześniej zapłacił twórcom tylko poprzez dzielenie się przychodów reklamowych z YouTube. Teraz sprawia, że ​​są również zmotywowani do przesyłania filmów, a wykwalifikowani twórcy zarabiają dodatkowe pieniądze w oparciu o ilość interakcji z ich filmami.

Firma stara się przyciągnąć więcej odbiorców. Tymczasem Spotify ogłosił swój program partnerski w listopadzie, podczas gdy ogłosił, że płatni subskrybenci na niektórych rynkach nie muszą oglądać dynamicznych reklam w podcastach wideo. Według Spotify zużycie wideo wzrosło o ponad 40% od stycznia.

Pytanie brzmi teraz, czy Spotify może przekonać twórców do zmiany priorytetu.

David Coles, gospodarz podcastu powieści horroru Just Gropy: The Horror Story, powiedział, że jego przychody Spotify niedawno przekroczyły jego przychody z YouTube i ponownie ocenia swoją „rodzinną platformę”. W ostatnim kwartale Coles powiedział, że otrzymał od Spotify około 45 500 USD. Po dołączeniu do nowego programu partnerskiego firmy jego kwartalne przychody Spotify wzrosły o około 81 600 USD.

W przypadku większych programów i firm podcastów, takich jak YMH Studios, sieć komediowa z 2,1 milionami użytkowników YouTube, może generować popularne podcasty, w tym „2 Bears, 1 Cave”, a ten wzrost może być bardziej dramatyczny. YMH Studios, jednocześnie odmawiając dzielenia się dokładnymi liczbami, powiedziała, że ​​kwartalne przychody Spotify potroiły się po dołączeniu do programu partnerskiego.

Chociaż twórcy podkreślają, że są to wciąż wczesne dni, Alan Abdine, szef przychodów reklamowych w YMH Studios, nazwał nowy plan płatności A „zmieniaczem gier” i „bardzo szczęśliwą niespodzianką”.

(TagStotranslate) Nagrywanie wideo

źródło linku

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here